Martí Soler

The idea to escort music fora dels usual àmbits à l’Antiguitat: religious celebrations, festes populars i els espais reservats to the noble and the owners of great fortunes, is going introduint cap the end of l’edat mitja i els principis of the renaixement . In aquests espais, per raons lògiques the original idea was not fer-hi concerts nor òperes, per tant is going to anar adapting to measure that the demand is going to anar increant.
Aquest proces s’ha detingut ja that at every time s’han anat produint tota mena de canvis so stylisticas com de públic, i això to convertit l’audició in molts cassos in an excuse per a altres activitats de tots tipus: discoteques com to social center of grups determinats per the tendències of the moment, music of fonts of great magatzems, music of fonts per a qualsevol thing etc.
For the meva proposta goes in contraction direction, a espai tancat però ampli, with an acoustic bona and of dimensions not excessively great, and for a cert return to the concept of music of the camera.
The best music is the fusion of quatres grans corrents musicals: jazz amb les seves extensions, a) blues, b) rock, c) funk. The flamenc adaptat i barrejat amb els meus temes però always respect the compás of each “stick”, a) soleá, b) bulería, c) fandango. The raga, studied with the master Shyam Sunder i practiced with the climber Jordi Rallo, who has col·laborat des dels inicis d’aquestes gravacions i d’abans, tant in the raga temes and in practically totes the fish that I gravat, finally the music of the camera, adapted to a totally personal concept.
The musics that have col·laborat in the gravació d’aquests discs are: Jordi Rallo with the tables and percussions of tot tipus, Maurici Villavecchia with the musical assessorament in general, (harmonitzacions, contrapunt, arranjaments i producció), and with the piano, l’accordió i el teclat, Montserrat Soler with the cross flute, Jorge Sarraute and Eduard Altaba, with the contrabaix and el baix elèctric, Quico Samsó with the drums, Liba Villavecchia with the tenor and alt saxophones, Shyam Sunder with the bansuri , (Indian bamboo flute), the composition and direction of the Raga Bhimpal·lassi, Quim Ollé with the bansuri and the cross flute in C, Mariela Redondo with the veu i el teclat, Pau Soler with the classical guitar, Manel Joseph amb les seves veus, the seu charisma i la seva simpatia, i finally a record for l’amic i great music that will be Roger Blàvia that will col·laborar amb el cajón, les palmes i percussions variades, and the irish bodhrán .
Also a special thanks to meu germà Toti Soler for giving me permission to rent and adapt the themes, Alexandre Galí and Cues d’estels.
Per tant només em is desitjar-vos a feliç audition and the designation that this music is converteixi in a bona friend and a bona companyia in the vostre espai i the vostre temps.